Dia internacional per a l’eliminació de la violència contra les dones

El divendres 23 de novembre es faran diferents actes al centres educatius de les Illes Balears per commemorar el 25N (Dia internacional per a l’eliminació de la violència contra les dones)

A l’IES Francesc de Borja Moll farem les següents accions:
A les 10:30 hores en torn de matí i a les 17:30 hores en torn vespertí es farà un minut de silenci dins les aules.
Es demana a tot el professorat i alumnat que el dia 23 duguin alguna prenda de roba negra.
Al llarg d’aquesta setmana es realitzaran diverses activitats a les hores de tutoria d’ESO i Batxillerat.
L’alumnat de cicles formatius pot fer les seves aportacions en forma de missatges en postits al tauló d’anuncis de coeducació i convivència (davant la consergeria del bloc A).
Demanam la participació i implicació de tota la comunitat educatica i que doneu difusió alsegüent manifest:

MANIFEST 25N #FeminismeALEscola

“No m’ho ordenis! No em toquis! No em mereixo que m’incomodis! No tenc perquè repetir-t’ho dues vegades! Em nego que intentis manipular-me, em nego a les teves mans, als teus comentaris… Em nego completament!! Per què? Si no t’he fet res! Si no et conec! Per què? Per la meva falda i el meu escot? S’ha acabat!

Al voltant de 50 dones han estat assassinades en el que duim de 2018 a Espanya, 50 víctimes amb una vida que se’ls ha pres de les mans i sense una altra oportunitat per canviar el seu trist destí. Avui volem recordar totes aquestes dones víctimes de violència de gènere que han mort en mans de les seves parelles.

Demanam que es prenguin seriosament les denúncies. Hi ha molts anuncis publicitaris que resen: “CRIDA!”, “NO CALLIS!”, però si darrere d’aquesta cridada no es fa res això no ens du enlloc.

Recordam també que no només són víctimes les que moren. Totes i cada una de nosaltres hem patit en diferent grau aquesta violència masclista, que comença des de ben petites i que està tan normalitzada malauradament en el nostre dia a dia.

L’administració hauria de prendre mesures dràstiques i radicals contra la violència masclista. Ja des d’infants, cal ensenyar un respecte mutu entre dones i homes. Tota la societat tenim la responsabilitat d’educar i de col·laborar per avançar com a éssers humans i així arribar a viure en un món sense patiment, dolor ni violència cap a les dones i nines.

També vosaltres, homes, alçau la veu! Lluiteu amb nosaltres per a un únic objectiu que és trobar la igualtat entre homes i dones. No penseu que la paraula feminista significa que la dona és superior, sinó que al llarg dels anys hem estat maltractades, abusades, utilitzades com a objectes i l’únic que cercam és que ens tractin amb respecte igual que a l’home i res més. Si us plau obriu la ment i uniu-vos contra la violència de gènere com ja ho fan molts.

Ara sí, tots i totes, lluitem contra la violència de gènere!

Responses are currently closed, but you can trackback from your own site.

Comments are closed.